در سه ماه گذشته حداقل ۴۶۳ کارگر در ترکیه جان خود را از دست داده‌اند

شورای ایمنی و بهداشت کار ترکیه (ISIG) اعلام کرد در سه ماهه نخست سال جاری حداقل ۴۶۳ کارگر جان خود را از دست داده‌اند.

شورای ایمنی و بهداشت کار ترکیه گزارش خود را درباره قربانیان کار طی ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس ۲۰۲۳ اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، ۱۳۰ کارگر در ماه مارس جان خود را از دست داده‌اند و در سه ماه نخست امسال، ۴۶۳ کارگر جان خود را از دست داده‌اند؛ یعنی روزانه حداقل ۵ کارگر جان خود را از دست می‌دهند.

شورای ایمنی و بهداشت کار اظهار داشت: بر اساس اطلاعاتی که ۶۷ درصد آنرا از مطبوعات ملی و ۳۳ درصد آنرا بر اساس اطلاعاتی که از همکاران کارگران، خانواده‌ها، کارشناسان ایمنی شغلی، پزشکان کار، اتحادیه‌ها و مطبوعات محلی دریافت کردیم، مشخص کردیم که حداقل ۴۶۳ کارگر در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ جان خود را از دست داده‌اند.

در حالیکه بیشترین تلفات کارگران در استانبول با ۷۶ کشته می‌باشد، سمسور با ۶۵، هاتای با ۳۶، مرعش با ۱۶، بورسا با ۱۳ و کوجاعلی با ۱۲کارگر در رده‌های بعدی قرار دارند.

در حالی که زمین‌لرزه‌های مرعش محور با ۲۴ درصد علت اصلی مرگ و میر بودند، ۱۹ درصد از مرگ و میرها ناشی از تصادفات رانندگی و ۱۳ درصد بر اثر سقوط از ساختمان‌ها بوده است.

۳۷ نفر از کارگران فوت شده زن و ۴۲۶ نفر مرد بودند. ۵ نفر از آنها کودک و ۲۴ نفر از آنها مهاجر و پناهنده هستند. با تفکیک بخش‌های کار، ۷۲ مورد مرگ در کارهای ساختمانی/راهسازی، ۶۹ مورد در محل اقامت، ۵۲ مورد در امورات حمل و نقل، ۴۰ مورد در کشاورزی و جنگلداری، ۳۹ مورد در کارهای مرتبط با مواد شیمیایی و لاستیک رخ داده است.